Programiranje najinteresantnije u obaveznoj nastavi informatike
On 20 фебруара, 2018 by Televizija KikindaInformatika je od ove školske godine postala obavezan predmet.
Tako sadašnji petaci o svetu računara uče drugačije nego što su činile generacije pre njih. U OŠ „Feješ Klara“ nastava je uveliko zaživela kroz reformisan plan i program.
-Akcenat je stavljen na programiranje, jer je gotovo polovina časova usmerena na ove aktivnosti. Počeli smo sa vizuelnim programiranjem „scratch“, koje ih podseća na igrice. Pre toga smo prešli Word, prezentacije i sve osnovno što se nekad učilo u sedmom razredu. Učenici sve mogu da savladaju, jer im treba i za ostale predmete i zato što je to postalo deo njihove svakodnevice. Nekada smo i učili iz udžbenika za 2007. godinu, što je za informatiku zastarelo gradivo, kaže predmetna nastavnica Silvija Dvorski.
Ona dodaje da se bavezna informatika od fakultativne razlikuje najviše po organizaciji nastave.
-Obično su za izborni predmet dolazili u drugoj smeni, što je posebno bilo teško za one koji stanuju daleko. Ukoliko nisu dolazili, dobijali su neopravdane časove, a ocena im nije ulazila u prosek. Mislim da je sada bolje, da predmet bude u rasporedu i ozbiljnije shvataju nastavu kad ocena utiče na prosek.
Učenici petog razreda sa kojima smo razgovarali informatiku sada smatraju omiljenim predmetom, jer na zabavan način usvajaju gradivo.
-Dopada mi se programiranje, jer me zanima kako bih ja to mogla kod kuće da radim, ističe Minja Subin, dok njen školski drug Velimir Živić u ovoj aktivnosti takođe vidi nešto posebno:
-Uvek sam želeo da saznam kako se prave igrice. Voleo bih da se okušam i u izradi sajtova.
Učenici i nastavnici saglasni su u oceni da je dobro što je informatika sada obavezna. Gotovo je nemoguće zamisliti svet bez kompjutera i informacionih tehnologija, pa je zato važno da deca i kroz formalno obrazovanje saznaju nešto više o onome što će im biti od presudnog značaja u budućnosti.