Kampanja ‘Na maturu bez automobila’ podiže svest maturanata o bezbednosti u saobraćaju

U okviru kampanje „Na maturu bez automobila“, Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije u saradnji sa Savetom za bezbednost grada Kikinde organizovala je predavanje u amfiteatru Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi. Kampanja ima za cilj podizanje svesti mladih o bezbednosti u saobraćaju, a posebno o važnosti sigurnog učešća u saobraćaju tokom završne godine srednje škole. Životna priča Julke Lopušine koja je usled zadobijenih povreda kičme u saobraćajnoj nesreći ostala nepokretna, ostavila je snažan utisak na prisutne.

– „ Svaka odluka ima težinu, pa čak i ona koja se na prvi pogled čini nevažnom. Upravo to sam želela da prenesem mladima – važno je pažljivo razmisliti o svakom koraku, jer ono što danas deluje kao sitnica može imati dugoročne posledice. Naglasila sam im da budu oprezni, da brinu o sebi i svojim prijateljima, te da nikada ne postoji bezbedna količina alkohola kada je u pitanju učešće u saobraćaju,” ispričala je Julka Lopušina, saradnica Agencije za bezbednost u saobaćaju.

– „ Maturantima smo izložili alarmantne podatke i zabrinjavajuću statistiku. Tokom 2024. godine, u Srbiji je u saobraćajnim nesrećama izgubilo život 514 osoba, među kojima je 114 mladih. To znači da čak 50 odsto smrtnih slučajeva čine mladi ljudi. Ostalih 50 odsto odnosi se na smrtne ishode usled bolesti, ubistava i drugih razloga. Ovi podaci jasno ukazuju na ozbiljnost problema, na kojem svi moramo raditi kako bismo sprečili dalje gubitke i smanjili ovu crnu statistiku,” ističe Slaviša Savić, saradnik Agencije za bezbednost saobraćaja.

Naš sagovornik dodaje da su najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda nepoštovanje ograničenja brzine, nekorišćenje sigurnosnog pojasa, vožnja pod dejstvom alkohola, kao i upotreba mobilnog telefona tokom vožnje. Zbog toga je od ključne važnosti da svi učesnici u saobraćaju pokažu veću odgovornost kako bi se sprečile tragedije na našim putevima.