Otvoren Kol centar za pomoć i savetovalište potrošača

Predstavnici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, lokalne samouprave, Tržišne inspekcije i potrošačkih organizacija iz Kikinde, Bora, Novog Sada i Beograda otvorili su u Udruženju potrošača Kikinde Kol centar za pomoć i savetovanje potrošača:

-Ovaj sastanak predstavlja otvaranje Kol centra, koji će kao projekat četiri udruženja potrrošača dobiti preusmerene pozive iz cele republike. Na taj način ćemo biti deo celine, koja pruža potrošačima zaštitu, objasnio je Darko Cvijan iz UPOK-a.

 

Jedan od ciljeva projekta je savetovališta van Beograda, budući da je iskustvo potrošačkih udruženja pokazalo da se ljudi u manjim sredinama ređe odlučuju da potraže svoja prava:

-Primetili su da su građani u Severnobanatskom okrugu pasivni, baš kao i u Negotinskoj krajini i delovima naše države gde živi većinsko albansko stanovništvo. Ljudi iz ovih krajeva se najmanje žale. Sa druge strane, znamo da ljudi iz Kikinde često kupuju u Segedinu, a Beograđani se više žale. Pitanje je koliko ljudi u Kikindi znaju koliko mogu da se žale, koliko žele da ostvare svoja prava i cilj nam je da podstaknemo Kikinđane da traže svoja prava, rekao je Nenad Bumbić iz Zaštite potrošača Beograd.

Projekat je podržao i Grad Kikinde, koji i sam ima mehanizme za zaštitu kupaca, koji je uspostavljen u saradnji sa Udruženjem potrošača Kikinde, kroz Servis potrošačkih problema:

-Taj servis i danas funkcioniše na sajtu našeg grada. Ovo je proširenje mogućnosti za naše sugrađane, jer se tako evidentiraju problemi sa kojima se oni susreću. Na ovaj način stvaramo mogućnost da sve aktivnosti i inicijative, koje zajedno sa UPOK-om realizujemo, postanu kvalitetnije i postanu funkcionalniji deo svakodnevnice naših sugrađana. Lokalna samouprava predstavlja servis građana, a UPOK je servis svih kupaca ovim projektom na teritoriji našeg grada, pa i šire, istakao je član Gradskog veća Miodrag Bulajić.

Na otvaranju Kol centra istaknuto je da Kikinda ima odlične uslove za ostvarivanja prava potrošača koja se odnose na pritužbe vezane za kupovinu u Mađarskoj i Rumuniji:

-Za takve stvari Kikinda ima super uslove. Nama u Beogradu je problem da nađemo pravnike koji znaju rumunski i mađarski, a Kikindi imate sugrađane kojima su ovi jezici maternji. Oni lakše mogu da pomognu našim građanima u Mađarskoj, nego mi u Beogradu, dodao je Bumbić.

Kol centar u Kikindi je otvoren i iz strateških razloga, budući da je naš grad blizu granice. Cilj je da se pomogne i stranim državljanima koji žele da ovde ostvare svoja potrošačka prava.

Kol centar radi od ponedeljka do petka od 10 do 14 sati, a brojevi preko kojih se mogu dobiti saveti i pomoć su 0230/405-000 i 069/533-91-10. Pomoć na licu mesta kupci mogu da potraže ponedeljkom i sredom u prostorijama UPOK-a.