I tako je plavi fića stigao do Baščaršije
On 29 јула, 2017 by Televizija KikindaU porodici Anđelić, iz Banatskog Velikog Sela, kao peti član ubraja se i plavi fića, koji je kod njih već tri decenije. Da vreme ne može ništa fići, dokaz je prošlonedeljni put bez zastoja, do sarajevske Baščaršije i nazad.
Raritet na asfaltu, u kom god delu sveta da je, vremešni fića još uvek nije položio oružje. Ono, čime ovaj automobil pleni, svakako je šarm, koji je svojstven za sve male, a praktične stvari. Fića je osamdesetih ušao u dvorište porodoice Anđelić i ostao sve do danas, a kako se čini mogla bi još neka generacija baš u fići učiti prve vozačke časove. Jovo Anđelić ga je kupio, kako kaže, 1985. godine. Postoji posebno poverenje, koje osećaju ponosni vlasnici četvorotočkaša i često je razlog potpuno opravdan. U njegovom slučaju, “mali-plavi” ga nikada nije ostavio.
Sadašnji vlasnik Jovan Anđelić, stariji sin je čak 7 godina mlađi od četrdesetogodišnjeg fiće. Premda je visok blizu dva metra, nikada mu nije skučeno u fići. Počeo je da ga vozi čim je položio vozački ispit i od tada su nerazdvojni. Kako kaže, nije rob statusnih simbola.
Ovih dana mali plavi je bio na velikom zadatku, koji je uspešno obavio, a uz put je osvojio sve simpatije ovejanih zaljubljenika u nacionalnu klasu. Sarajevo i pređenih blizu 1000 kilometara, bila je dečija igra za pravi automobil, kao što je ovaj ulickani oldtajmer. Ponosni vlasnik, koji se na put odlučio uz podršku devojke Adrijane i sam je ostao zatečen tolikom simpatijom, koju je izazvao njegov automobil. Za delove se malo teže snalazi, ali još uvek uspeva da fići ništa ne fali, što čini da je siguran i bezbrižan u toku vožnje.
Najmlađi član porodice Anđelić, Radomir je zaljubljenik u Zastavina vozila, ima svog belog Juga, ali ne zaboravlja fiću. Zastava 750 jugoslovenski je mali putnički automobil koji se proizvodio u Zavodu „Crvena Zastava“ u Kragujevcu po licenci italijanskog „Fijata“. Prvi „Fića“ u „Zastavi“ proizveden je 18. oktobra 1955, a poslednji primerak je proizveden novembra 1985.
Motor se nalazi u zadnjem delu. Smatra se da je upravo ovaj motor male snage pokrenuo ekonomsko čudo u Jugoslaviji 60-ih i 70-ih godina 20. veka. U periodu od 30 godina proizvedeno je 923.487 primeraka vozila koje je nezvanično proglašeno za „nacionalnu klasu“.