Digitalni herbarijum u fokusu radionica Narodne biblioteke
On 16 августа, 2018 by Televizija KikindaSve više školaraca odlučuje se da letnji raspust provede aktivno.
Njima učenje nije dosadno, a mnoge institucije našeg grada potrudile su se da upriliče interaktivne programe kroz koje deca mogu da stiču znanja na način koji se razlikuje od školskih časova. Tako je i u Narodnoj biblioteci „Jovan Popović“ upriličena interesantna radionica, u kojoj su se kikindski osnovci upoznavali sa florom našeg podnbelja:
-U centru naše pažnje je digitalni herbarijum. To je drugačiji vid stvaranja herbarijuma. Mi ne beremo biljke, ne presujemo ih, ne diramo ih. Samo ih fotografišemo i one ostaju tu kao svojevrsni svedok vremena. Biće zanimljivo pogledati kroz pet godina koje su biljke bile na teritoriji grada Kikinde, prvenstveno na trgu, ali i u celom gradu, objašnjava Dunja Brkin Trifunović, koja vodi radionice.
Iako je u fokusu jedna tema, aktivnosti u Biblioteci bile su multidisciplinarne i sa više ciljeva:
-Radionice su osnovane iz mnoštva razloga. Jedan je da pokažemo da smo im uvek na usluzi, da su im vrata Biblioteke stalno otvorena i da vide šta mogu kod nas da pronađu. Želimo da se malo oslobode i da im asocijacija na biblioteku ne budu lektira i čitanje „pod moranje“. Usput smo shvatili i da naša deca tokom leta imaju ili previše ili premalo slobodnog vremena. Hteli smo da vidimo kakvo je stanje i kako će im se dopasti. Šetali smo našim gradom i upoznavali svet biljaka. Pokazali smo im kako mogu tehnologiju da koriste za neke drugačije stvari, ne samo igranje igrica i društvene mreže.
Pored učenja i sticanja novih veština, ove radionice bile su veoma zabavne. Iako pravljenje fotografija za njih nije novina, aktivnosti su im pomogle da i ovome pristupe iz malo drugačijeg ugla:
-Naučila sam da biljka treba da se vidi cela kad je fotografišem, odnosno da se vidi. Povela sam danas i svoju macu, kako bi je prošetala i upoznala sa mojim drugarima. Mi se ovde baš zabavljamo, kaže Ida Karać.
Savremena pedagogija ističe da je kvalitet učenja na najvišem nivou kada se radi u malim grupama. Tako su i radionice Biblioteke bile prilagođene ovom konceptu:
-Naše radionice nisu tipične. Nemamo dvadesetoro ili tridesetoro dece. Cilj je da budu manje grupe i da možemo s njima lepo da radimo, da se prošetamo na miru i da radimo na računarima. Sve što fotografišu morali su samostalno da prebace na računar, obrade slike i prebace i PowerPoint prezentaciju. Uz to, izuzetno je toplo, pa nam i temperature ne dozvoljavaju da imamo veći broj dece, jer bi tada rad io neuslovan. Odlično je raditi u manjoj grupi, jer svakom detetu možemo da posvetimo pažnju i objasniti mu sve što želi da sazna. Svako dete može da se upozna sa fondom koji se ne iznosi iz Biblioteke, odnosno stručnom literaturom. Tamo će pronaći sve o biljkama koje su sada naša tema. Usput pronalazimo i knjige koje bi im bile zanimljive. Oni ih čitaju i na osnovu njih crtaju strip.
Radionice su deo jednog većeg projekta „Hortikulturne biblioteke Srbije“. Plan je da završetak bude u vreme „Dana ludaje“. Aktivnosti su najinteresantnije školarcima koja pohađaju peti, šesti i sedmi razred, jer u tom dobu najviše uče o biljkama, a i na časovima biologije izrađuju herbarijume. Radionice su bile besplatne.