“Kako sprečiti nasilje nad životinjama”, tema predavanja u školama
On 22 маја, 2017 by Televizija KikindaNije dovoljno doneti zakon o zaštiti zlostavljanih životinja, potrebno je ukazati deci, kome da se obrate, kada primete agresiju svojih drugara, usmerenu ka nedužnim životinjama, rekla je nastavnica Smiljana Kojić Grandić, u okviru Tematskog časa, koji je organizovan u OŠ „Jovan Popović“ , a baš na temu „Zlostavljanje životinja“.
Postoje različiti načini na koje čovek može zlostavljati životinje. Nekada je na prvi pogled jasno da neko ljudsko ponašanje predstavlja zlostavljanje životinja, dok je ono nekada prikriveno, ali izaziva isto tako teške posledice, rečeno je u okviru tematskog časa, održanog u OŠ „Jovan Popović“.
Temu je pokrela nastavnica Smiljana Kojić Grandić, koja je bukvalno, kako kaže potpuno poražena činjenicom, kako pojedini učenici reaguju kada je potrebno pomoći unesrećenoj životinji, što ju je i ponukalo da istraži tu temu. Ono što je takođe vrlo alarmantan podatak, prema njenoj tvrdnji je i to što postoji određeni broj dece, koja iako nisu osmislila kako da naude životinji, pristupaju toj grupi i učestvuju u nemiloj radnji. Ipak, veći je broj dece, koja osuđuju agresiju i žele da pomognu zlostavljanoj životinji.
Ideju su podržali predstavnici Sekretarijata za zaštitu životne sredine i članovi kinološkog društva, veterinari, a i predstavnici policije. Prema tvdnji veterinara Gorana Mijalkovića, sve je veći jaz između pravih ljubitelja kućnih ljubimaca i onih koji čak imajuizraženu ravnodušnost prema životinjama.
Osim Fizičkog zlostavljanja životinja, na čega je u okviru predavanja i skrenuta pažnja najmlađima, kako bi mogli da odreauguju i prijave takav slučaj, ukoliko primete, ukazanoi je i da je zlostavljanje ustvari i zanemarivanje životinja, psihičko ili emotivno zlostavljanje životinja, ali i patološko sakupljanje životinja , potenciranje borbe između životinja, kao i napuštanje životinja.
Ovakav vid predavanja i razgovori sa učenicima trebalo bi sprovesti u svim školama. Kako je Mijalković primetio, kao i sve druge teme i ove teme bi trebalo da budu predstavljene, kako đacima tako i roditeljima, budući da veći deo svog javnog ponašanja svaki pojedinac donosi baš iz kuće.