Korona pogubna za prevoznike
On 30 априла, 2020 by Ljiljana PancelPrevoznici rade u i ovim izuzetno teškim uslovima i nisu zaustavljali rad tokom epidemije. Odredišta poput Italije, Španije nisu neobičajena.
Prevoz robe u drumskom saobraćaju je itekako neophodan u ovim uslovima, jer se hrana, lekovi pa i industrijske sirovine moraju dostaviti.
Gubici su takođe evidentni jer se radi sa znatno smanjenim kapacitetima, saznajemo u kompaniji Markov.
Uticaj pandemije korona virusa na privredu je poguban. Analizira se koja grana je najviše pogođena a u vrhu liste su prevoz i turizam. Posebno je ugroženo poslovanje sa Italijom i Španijom. U kikindskoj prevozničkog firmi Markov potvrđuju da rade umanjenim kapacitetom ali su tokom poslednjih mesec i po dana vozači ove kompanije prevozili robu i do brojnih evropskih žarišta koronavirusa.
– Naš cilj sada, a smatram i svake ozbiljne kompanije je da ostane u samoj ravni, odnosno da ne tone. Na vreme smo reagovali, imali smo veliku podršku od naše policije, posebno u početku kada nismo znali kako odreagovati. Ovo je teška situacija u smislu da su troškovi povećani, obim posla je smanjen, ima mnogo zadržavanja. Vozač mora biti stimulisan da ode na područje Italije, Španije, Francuske. Treba im odati priznanje za hrabrost. Bez njih bi rafovi bili prazni i život ne bi mogao da funkcioniše. Mi smo logistički vezani za svakog vozača i dugujemo im veliku zahvalnost, ističe Tamara Markov, zamenik direktora Kompanije Markov.
Smanjenje privrednih aktivnosti u Evropi preslikalo se i na potrebu transporta robe. Od 26 kamiona, u kompaniji Markov od proglašena epidemije uposleno je tek 30 procenata. Za to vreme nije se retko dešavalo da komitenti rezervišu prevoz a potom otkazuju ili odlažu.
– Nema proizvodnje u mnogim zemljama, nedostaju sirovine za proizvodnju, malo kamiona šalju prevozničke kompanije. S obzirom da su vozači krvotok naše privrede, nadam se da će se sve skoro razrešiti, dodaje Tamara Markov.
Negativni efekti pandemije tek donekle će biti prevaziđeni ekonomskim merama države za pomoć privredi.
– Čekamo realizaciju tih mera. Na vreme smo reagovali. Nadam se da ćemo iz ovog izaći jači i složniji. Prepreka na koju smo nailazili je to što špediteri rade skraćeno pa kamioni ostaju i po dva dana na terminalu, dodaje Markov.
Vozači nakon povratka iz inostranstva odlaze u uslove kućne izolacije do narednog angažovanja. Dodajmo i to da su svi vozači zdravi, poštuju se sve mere u procesu rada, a dobra je vest da su i gužve na graničnim prelazima znatno manje. U ovoj kikindskoj kompaniji koja se bavi međunardonim transportom očekuju da će se stanje bar donekle normalizovati nakon 15.maja. Takva prognoza urađena je na osnovu aktuelnih potreba klijenata.