Počela nastava u kikindskom „Malcu Genijalcu“
On 5 септембра, 2017 by Televizija KikindaŠkola mentalne aritmetike „Malac Genijalac“ predstavlja poseban program edukacije namenjen zdravom razvoju dečijeg mozga. Ona je nedavno počela sa radom i u našem gradu, jer je prva generacija „Malaca Genijalaca“ Kikinđana sela u klupe i upoznala se sa novim konceptom obrazovanja.
Ovaj program namenjen je deci uzrasta od 4 do 12 godina, jer je naučno dokazano da u tom periodu deca najviše usvajaju znanja, upijaju nove informacije „kao sunđeri“ i 95 odsto sinapsi se razvija baš u tom dobu.
-To je dragocen period da se sa decom radi, da se te sinapse osnaže, kako bi se kasnije razvile neke sposobnosti koje se u osnovnom školovanju ne razvijaju, kao što su fokus, koncentracija, memorija, pažnja, vizualizacija, analitičko mišljenje i sl., kaže Jelena Miletić, menadžerka „Malca Genijalca“ za Kikindu.
U Školi će sa decom svih uzrasta raditi dve učiteljice mentalne aritmetike. Iako imaju iskustvo u profesiji prosvetnih radnika, „Malac Genijalac“ je nešto sasvim novo i predstavlja pravi izazov:
-Nastava u „Malcu Genijalcu“ je totalno drugačije koncipirana u odnosu na osnovnu školu. Čas traje 40 minuta i to je jedino slično. Sve aktivnosti radimo kroz igru. Deca su u opuštenoj atmosferi, a kada se dovoljno opustimo stvaraju se tzv. „ometajući faktori“. To u prevodu znači da dete sluša muziku dok računa i to ga ne dekoncentriše, već naprotiv, ističe učiteljica mentalne aritmetike Ana Đomparin.
Tokom dana otvaranja vladao je veliki entuzijazam, kako kod dece, tako i kod učiteljica i celokupnog tima. On je samo motiv više da se ostvare pozitivni rezultati. Sistem je baziran na mentalnoj aritmetici, ali ona vodi u razvijanje mnogih veština:
–Pozitivni rezultati su da, pre svega, deca nauče da računaju na računačljci Abakus. Potom prelaze na mentalno računanje, odnosno na vizualizaciju Abakusa. Pomeranjem prstiju šaka, dolaze do rezultata svih matematičkih operacija, dodaje Tamara Živanov, takođe učiteljica mentalne aritmetike.
Nastava ima dva nivoa, osnovni i napredni. Časovi se održavaju jednom nedeljno, vikendom, u obliku tročasa. Nastava se praktikuje u malim grupama, sa maksimalno 12 dece. Takođe, uzimaju se u obzir individualne potrebe svakog deteta i ukoliko je potrebno, organizuje se dodatna nastava, individualni rad ili nadoknada časova. Podrška kućnom radu je veoma važna. U tom smislu postoji web platforma, na koju se svaki polaznik može ulogovati i rešavati domaće zadatke, vežbati ili se takmičiti sa drugim korisnicima širom mreže.