Prva nagrada Anastasiji Dangubić, na takmičenju u okviru projekta “Digitalni pogon”
On 22 августа, 2019 by Televizija KikindaKikindski Gimnazijalci su na Letnjoj školi na Kopaoniku, koja je deo projekta “Digitalni pogon” u organizaciji Biblioteka plus i Novosadske novinarske škole, u konkurenciji od deset škola, osvojili prvo mesto, ali i specijalnu nagradu.
Ovo je drugi Letnji kamp medijske pismenosti koji je Novosadska novinarska škola realizovala, a u okviru kog su polaznici učestvovali u debatama na određene teme iz oblasti medijske kulture i pismenosti, navela je profesor Miljana Kitanović, koja je sa profesoricom Natašom Igaz bila deo nastavnog tima:
– Polaznici, tri učenika i dva mentora iz deset Gimnazija iz Srbije imali su mogućnost sticanja veština u okviru digitalne pismenosti, kao i usvajanjna znanja u vezi snimanja i montaže video materijala, a mogli su i da razmenjuju iskustva sa vršnjacima. Takođe, kao vrlo bitan podatak je mogućnost, koju su iskoristili polaznici, da prisustvuju predavanjima stručnjaka iz oblasti režije, filma i istorije.
Đaci su snimili čak 60 videa, animacija, radijskih emisija i fotoreportaža o nekoj lekciji iz školskog gradiva. Gimnazijalka Anastasija Dangubić osvojila je prvu nagradu, a kao inspiraciju navodi matematiku, koja je svuda oko nas:
-Imam 16 godina i osvojila sam prvo mesto za film”Matematika je svuda oko nas”. Taj film je o stvarima koje viđamo svakoga dan i potreba da baš u njima vidimo sve ono što matematika tumači, što je čini daleko zanimljivijom i primenljivijom u svakodnevnom životu. Do sada nisam razmišljala da je režija ono što bi me moglo zanimati, nisam planirala da bih mogla da snimam film, ali nakon ovog iskustva počinjem da razmišljam o toj ideji, bar kao o nekoj vrsti hobija. Kamp mi se baš dopao. Stekli smo dosta prijatelja, društvo je bilo veselo, svi smo jedni drugima pomagali. Sigurna sam da je ovo jedan događaj za pamćenje.
Spacijalna nagrada, van svih konkurencija, pošto kao takva nije bila ni planirana, ali je zbog šarmantne ideje Ane Kočiš ovoga puta dodeljena i to bašnjoj, za rad „Leksikon gluposti“. Treći član učeničkog tima bila je Jovana Radak, koja se nada i da će u trećem delu projekta, koji je zakazan već sledećeg avgusta takođe uzeti učešće. Medijska pismenost mogla bi naći svoje mesto u nastavnom programu, piše na sajtu Biblioteke plus, takođe, zaključci su prvih konsultacija o medijskoj poismenosti smatra se da bi se tom temom trebalo baviti institucionalno, razvijati kritičko čitanje medija, uključiti roditelje u proces medijskog opismenjavanja i edukovati nastavni kadar koji će se time baviti