Zaštita prava potrošača prilikom kupovine na daljinu i u okviru prezentacija
On 11 фебруара, 2020 by Televizija KikindaUdruženju potrošača, koje je u okviru projekta finanisranog od Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, u oktobru otvorilo savetovalištu na teritoriji Vojvodine, pristiglo je do sada više od 500 pritužbi sugrađana, kao i potrošača iz Vojvodine i Srbije. Zakon za slučaj prodaje na daljinu ustanovljava pravo kupca, koji se smatra potrošačem, što podrazumeva fizičko lice koje proizvod kupuje radi namirenja svojih individualnih potreba, a ne radi obavljanja profesionalne delatnosti, da odustane od ugovora u roku od 14 dana od dana kada mu je proizvod predat, a ne od momenta kada je ugovor potpisan.
Kako Cvijan naglašava, na to se posebno mora voditi računa, kao i o posebnim klauzulama, koje se nalaze u ugovoru, a na čega kupac obično ne obraća pažnju ili ih tek letimično pregleda. Baš u tim posebnim i sitno pisanim pasusima nalazi se tekst, koji automatski dokazuje da je prodavac sve predvideo i to na zakonskim osnovama:
-Potrošači imaju zakonsko pravo, da mogu da se predomisle, ali moraju ispoštovati rok. Suština je da često potrošači mešaju kupovinu na daljinu i u poslovnim prostorijama. Kad potrošač uđe u poslovnu prostoriju, smatra se da zna šta kupuje i tada trgovac nije u obavezi da odradi povraćaj sredstava.
U poslednje vreme, kako on dodaje stižu prijave, pogotovo starijih potrošača koji se žale na kupovinu robe u okviru prezentacija, koje se organizuju u lokalnim restoranima i koji uz ručak ili večeru promovišu razne proizvode. Cvijan je iskoristio priliku da apeluje naročito na starije potrošače da prilikom sklapanja ugovora, o kupovini proizvoda, pogotovo onih na daljinu, dobro pročitaju sve delove o ugovornoj obavezi.