U odabranom društvu: „Terra“ predstavlja Kikindu i Srbiju u Kini
On 12 јуна, 2018 by Televizija KikindaNa poziv Ministarstva kulture i informisanja, kikindskom Centru za likovnu i primenjenu umetnost „Terra“ pripala je čast da na značajnoj međunarodnoj manifestaciji u Kini predstavlja Srbiju.
Interkulturalni forum, konferencija i sajam umetnosti održava se od 10. do 15. juna u gradu Čengdu:
-Taj skup se odvija po drugi put pod motom „16+1“. Sličan skup održava se godinama na planu politike i ekonomije. Kinezi su rešili da na planu kulture naprave nešto što na planu pomenutih oblasti godinama rade. Pored „Terre“, Srbiju zastupa i Dečije pozorište „Boško Buha“. Nalazimo se u jako lepom društvu. Posebno nam je zadovoljstvo što će „Terra“ prezentovati ne samo Srbiju, nego i Kikindu, kaže direktor CLPU „Terra“ Slobodan Kojić.
Pošto su trenutno fokusirani na realizaciju IPA programa i pripreme za Simpozijum, „Terra“ će u Kini predstaviti ono po čemu je prepoznatljiva, ali i novine koje će početi da se sprovode u narednim mesecima. Kikindu i „Terru“ predstavljaće eminentna ličnost iz sveta umetnosti:
-Rešili smo da ovog puta u Kinu pošaljemo sjajnog vajara, profesora na Akademiji likovnih umetnosti u Beogradu i dugogodišnjeg člana Umetničkog saveta „Terre“ Zdravka Joksimovića. On će prezentovati „Terru“ uz mnogo slajdova i video zapisa. Akcenat će staviti na Simpozijumu i Muzeju, kao i specijalističke studije. Građani znaju da smo dobili akreditaciju i ove godine u Kikindi na jesen počinju jedinstveni studiji vezani za skulpturu u terakoti. Uvereni smo da će mladi Kinezi i mladi umetnici biti jako zainteresovani, dodaje Kojić.
Ovo će biti i dobra prilika da se i svetska kulturna javnost upozna sa onim što „Terra“ i Kikinda nude, tako da se očekuje da prezentacija u Kini i ekonomski ojača našu sredinu:
-Ono što je jedan od ključnih ciljeva ovog međunarodnog foruma je kulturni turizam i kreativna industrija. Kina danas prati, a i trend je u celom svetu, jačanje tog sektora. Njegova vredost sa aspekta bruto nacionalnog dohotka i izvoza, kao i robne razmene prevazilazi milijarde dolara. Sama vidljivost „Terre“ i Kikinde i naše nacionalne kulture i umetnosti u svetu biće sasvim dovoljna da bude fokusirana kao cilj ovog skupa, objašnjava Vladimir Jovićević, menadžer poslovnih komunikacija, marketingla i odnosa sa javnošću CLPU „Terra“.
„Terra“ je od strane resornog ministrstva prepoznata kao institucija „dobre prakse“, što predstavlja potvrdu kvaliteta rada ove ustanove, koja gotovo četiri decenije istim intenzitetom stvara, objedinjuje i baštini dobra visoke kulture i umetnosti. Učešće na manifestaciji u Kini znači da će ime Kikinde biti često spominjano, što mora proizvesti izuzetno pozitivan efekat.