Privrednicima sa obe strane granice saobraćanje preko GP Nakovo- Lunga značajno bi pojeftinilo transportne troškove
On 2 јула, 2019 by Televizija KikindaRadovima u okviru prekograničnog projekta „Unapređenje povezanosti Banata “ biće stvoreni svi tehnički preduslovi da GP Nakovo – Lunga može da počne da radi 24 sata. Međutim, novo radno vreme i pitanje dozvole za transport autobusa i kamiona veće nosivosti od 3,5 tone nije samo tehničko, već i političko pitanje koje zavisi od Vlade u Bukureštu.
Radovi koji će biti završeni sredinom jula obuhvataju izgradnju nadstrešnice nad celokupnim kontrolnim prostorom, nabavku dve dodatke kontrolne kabine i dodatne elektronske rampe za svaku traku, video nadzor, semaforsku signalizaciju za trake, dodatnu traku za pregled teretnih vozila, toalete za putnike, platoe za rad špedicije i šaltera.
Od kada je GP Nakovo – Lunga otvoren 8. novembra 2014. godine do kraja maja ove godine državnu među je prešlo 702.923 putnika. Kada to poredimo sa ostala dva istovremeno otvorena granična prelaza Vrbica – Valkanj i Jaša Tomić – Fenj, promet na Nakovu je skoro šest puta veći od onog na Vrbici i duplo veći od prometa na Jaši Tomiću. GP Nakovo – Lunga radi samo 12 sati dnevno gde je promet dozvoljen samo putničkim i lakim teretnim vozilima, a promet bi bio daleko veći kada bi ovim pravcem mogla da saobraćaju i teretna vozila bez ograničenja po osovinskoj nosivosti, kao i autobusi, i kada bi ovaj granični prelaz radio 24 sata, za šta postoji objektivna potreba.
Firma „Zopas“ iz Velikog Semikluša, koja i u Kikindi ima fabriku, zbog ograničenja u prometu teretnih vozila i autobusa i radnog vremena GP Nakovo – Lunga, svakodnevno ima velike nepotrebne troškove jer mora da u jednom pravcu prevozi radnike i robu 40 km dužom trasom preko prelaza Srpska Crnja.
Radnici iz Kikinde koji rade u fabrici u Velikom Semiklušu, putuju čak 80 km duže u oba pravca čime faktički imaju radno vreme sa putovanjem od preko 12 sati. Navedena firma ima i 10 kamiona nedeljno koji saobraćaju između Kikinde i Velikog Semikluša, odnosno 530 na godišnjem nivou,a svaki pređe nepotrebno 80 km više u oba pravca, to jest dvostruko više nego što je potrebno jer između dva grada preko GP Nakovo – Lunga ima svega 38 km.
Sličan veći trošak imaju i firme „Toza Marković“ kao i fabrika čarapa „EMMEPI“ koja ima svoje pogone u Kikindi i Temišvaru. Novac koji firme nepotrebno troše na skuplje prevozne troškove, mogle bi da ulože u društveno odgovorne projekte u sredinama u kojima rade ili da zaposlenima povećaju zarade.